2010-10-28
15:45:07

Ekologiska Barnkläder

Var det någon som såg på 'Efter 10' idag? Det handlade om kemikalier och framförallt hormonstörande sådana. Jag såg inte hela programmet med blev ändå rädd, vad är det vi utsätter våra barn (och oss själva) för egentligen? Får dåligt samvete när jag tänker på alla plastleksaker och billiga skitkläder Adam har hemma. Och allt vi stoppar i honom som inte är ekologisk... Fy! Ska verkligen försöka välja ekologiska barnkläder och träleksaker i fortsättningen till honom, eller köpa från "säkra" källor. Och försöka köpa mer ekologisk mat.


En stor fördel om man ska tänka ekologiskt är att de flesta av Geggamojas kläder numera är helt ekologiska. +++++
Någon som har tips på andra märken/sidor som säljer ekologiskt?

Postat av: smyckestokig

säljer jättefina unika namnarmband/budskapsarmband där du kan välja din egna text om du vill. tex ditt namn.barnets, älsklingens mm för endast 79 kr ! Finns även andra smycken till kanon priser välkommen in att fynda. ( ber om ursäkt om du ej vill ha reklam radera bara detta då ) men de är helt klart värda att kolla in. Dessutom perfekta personliga julklappar utan att man behöver bli ruinerad



mvh malin



http://smyckestokig.blogg.se/

2010-11-01 | 04:02:37
URL: http://smyckestokig.blogg.se/
Postat av: Jenny

Dresstwice (www.dresstwice.se) säljer barnkläder som är 100% ekologiska. För varje plagg som säljs doneras ett identiskt plagg till ett barnhem i Litauen alternativt skänks poliovaccin via Unicef. Priserna är ganska höga men företagets tanke är att glädjen ska vara dubbel :D Har själv handlat från dem och är jättenöjd!

2010-11-18 | 22:18:04
Postat av: Sara

Jag har handlat på Petit Pure (www.petitpure.se) några gånger och är väldigt nöjd med mina köp:)

2010-12-06 | 13:55:15
URL: http://www.petitpure.se
Postat av: Anonym

Jag gillar Mini Rodini!

2011-01-31 | 12:56:42
Postat av: Susanne

Snällaaaaa Louise, kan vi inte få lite nya bilder på Adam. Vi som bor långt borta vill så gärna följa honom, gullkillen. Hoppas ni mår bra. Kram Susanne

2011-03-18 | 21:00:42
Postat av: Ingrid

Hej Louise, KokoBello i Sodertalje saljer ekologiska klader.

2011-03-24 | 05:35:01
Postat av: Mamma / Mormor

Jag instämmer i Susannes längtan efter nya bilder på lill-prinsen! Visserligen bor jag nära men i alla fall! Behöver också en ny bild att knycka från Dig att ha som "skrivbordsbild" på min dator på jobbet! Kramar

2011-03-29 | 17:53:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: