2012-03-21
13:54:36

Adams språk

Mars: Adam är en riktig härmapa, säger man något som råkar fastna så upprepar han det till tusen. Tex "fantastiskt" (från en pappa på förskolan, haha) eller hans favoritmening för tillfället "wow, vad coolt" (från Theo). Något som också har fastnat är att man lättare får som man vill om man säger snälla så det upprepas många gånger om dagen här hemma...
Nyligen tröttnade jag på att han sa Abam om sig själv så då tränade vi på att säga Adam (10 min eller så) och sen dess säger han rätt. Vad heter du? ADAM! Överhuvudtaget så har han blivit så duktig på att prata, språket utvecklas i rasande fart och det är så häftigt att få vara med om.

April: Adam har dille på bokstäver och ser bokstäver precis överallt. Känner igen många bokstäver och skriver även några stycken. Han blir bättre och bättre på att skriva sitt namn men behöver hjälp förståss. Han räknar också utan problem till minst 13 och känner igen i princip alla enkel-siffror.

Maj: Underbara ord som kommer ur underbara ungens mun:
* Tjena! Är det bra?
* Mamma, jag är stolt över dig!
* Jag älskar Gustav.
* Vilken söt bejbis vi har!

Juni: Adam har ett tag benämt allt som har varit som "igår" och allt som ska komma med "imorgon". Kan lätt missuppfattas!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: