2009-10-27
08:58:12

Reflexer är livsviktigt!

Nu kommer tjatet igen, haha... Men jag tycker det är livsviktigt att använda reflexer! Jag blir skitarg när jag ser folk (och ännu mer när det är föräldrar med barn) som är ute och går i mörkret (OBS! det blir mörkt innan middagen) utan reflexer. Hur tror de att de ska synas?! Har de aldrig kört bil i mörkret och insett att man inte ser folk som inte använder reflexer förrän man i princip kör på dem? Gah! Idioter!

Hur svårt är det att ha en reflex på snöre som ligger i jackfickan som man hänger ut när det börjar skymma? Hur svårt är det att ha en snap-on reflex som ligger i väskan som man klatschar på armen på eftermiddagen? Hur svårt kan det vara? Personligen tycker jag att det borde vara lag på att använda reflexer, inte för att folk följer lagar men för att då kanske folk skulle börja tänka efter iaf.

I år har jag faktiskt köpt en supernördig reflexväst som jag inte tänker skämmas i när jag har på mig. Nej, för de som får skämmas är töntarna som går utan reflexer! Så det så!
Ut och köp en reflex nu så ni slipper klassas som töntar alla ni som inte använder, haha! Och ni som är reflexomaner som mig, hejja er!

Postat av: Mamma

Okej, okej då! Tipsa gärna var man hittar lite udda reflexer!! Kramar i höstmörkret mamma

2009-10-27 | 09:25:31
Postat av: Crazyangel

Håller helt med, jag har alltid vart noga med reflxer på mej jälv, hundarna, hästarna och nu även på vagn och unge. Jag köpte snap-on reflexer förra veckans om är perfekt att sätta på miltons armar/ben. Letar efter en lite reflexväst åt honom oxå. Sen kom N hem med en rosa bandet reflex i snöre åt mej oxå. Den kan man stolt visa upp :)



Bor ni i hyres? Isf borde dom väll kunna sätta in badkar?

2009-10-27 | 10:06:35
URL: http://crazyangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: