2009-10-31
23:33:58

Potträning

För några veckor sen köpte jag en pottstol till Adam, för att han ska få vänja sig vid att gå på pottan så tidigt som möjligt, och han tycker att den är helt OK. I början satte jag honom där varje morgon och han kissade och bajsade nästan varje gång men nu har det blivit lite sämre med det. Dock sätter jag honom nästan alltid i samband med att jag byter blöja och då kissar han nästan alltid. De senaste dagarna har han även krypit fram till pottan nån gång och då har jag också satt honom där och då har han kissat. Så duktig!

Han kan såklart inte bli torr än men hellre börjar jag för tidigt än för sent och då blir det ingen stress eller bråk om att han ska gå på pottan heller, om man gör det till en vana redan tidigt.


En nyvaken liten prins på sin "tron".

Postat av: Mormor

Jag är jätteimponerad!! Framtida bild för Adams studentplakat??

2009-11-01 | 11:09:44
Postat av: Lilian

vira går också på potta.. sätter henne dock bara där direkt på morgonen när hon vaknat och sen även direkt när hon vaknat från sin lur på dagen. då bajsar och kissar hon ungefär 95% av gångerna.. :)

2009-11-01 | 19:26:43
URL: http://lillzan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: