2009-11-29
18:17:05

Julfrågor

Alkoholfri glögg eller glögg med alkohol?
Barnglögg är helt klart godast tycker jag.

Egen pepparkaksdeg eller färdigköpt?
Brukar inte baka egna pepparkakor men gör man det kan man lika väl göra egen deg också.

Kokt julskinka, ungsbakad skinka eller kanske rentav ingen julskinka alls?
Oj, vet inte hur man gör julskinka... Den som mamma gör är god!

Glittret i granen, lodrätt eller vågrätt?
Inget glitter överhuvudtaget.

Dopp i grytan, eller inte?
Absolut inte!

Tomten kommer med klappar eller klapparna ligger under granen?
De ligger under granen.

Rim på klapparna eller bara juletikett?
Lättare med etiketter men såklart mycket roligare med rim!

Jenny Nyström-jul eller amerikansk jul?
En blandning. Mer åt Jenny Nyström men lite amerikanskt också.

Fira jul hemma eller hos någon annan?
Har man plats så hemma annars någonstans borta där man känner sig hemma.

Lussekatt eller pepparkaka?
Både och!

Knäck med hackad mandel i eller utan?
Lite mandel i ska det allt vara.

Carolas eller Mariah Careys julsånger?
Peter Jöbacks

Äta först och klappar sen, eller klappar först och äta sen?
Äta först och klappar sen.

Julstjärnor eller hyacinter?
Både och!

Julgranen in i stugan den 23:e eller granen in långt innan det?
Nån vecka innan har jag alltid tyckt tidigare men hade vi haft plats nu hade jag gärna ställt in en idag.

Postat av: Anonym

Jag som hade hoppats på dopp? :-P

2009-11-30 | 17:30:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: