2009-05-14
21:55:49

Nattat lillprinsen

Lillprinsen sussar sött och hundarna håller honom sällskap. Storprinsen är påväg hem och jag tänkte koka mig en kopp te.

Innan jag nattade A så sjöng vi rörelse-sånger och gjorde finger-ramsor ur Min Skattkammare 1 och Den vita Barnkammarboken. Han tycker det är så kul och spännande med sånna sånger och ramsor! 'Imse Vimse Spindel' är en stor favorit bl.a. I skattkammar-boken fanns en så fin god natt-dikt, tänk vad fint det skulle vara att ha den inramad på väggen bredvid nattlampan i A's framtida egna rum.

"Där uppe i himlen
där stjärnorna bor
stod gubben i månen
i gyllene skor.

Han spelte på flöjt
och han spelte på fiol
så stjärnhönor kackla
och stjärntuppar gol!

Han hade gul pyjamas
med mässingpinglor på
och alla stjärnor dansa
med honom två och två.

Där uppe i himlen
där stjärnorna bor
står gubben i månen
i gyllene skor.

Han ser ner på oss
och han hänger sin hatt
var kväll över solen
och då blir det natt."

Postat av: Anna

Vilka undebart bla ogon han har! Jattfin!

2009-05-15 | 22:11:48
URL: http://annabaltzer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: