2009-05-02
16:17:25

Jag övar...

...på bibeltexten jag ska läsa på A's dop.

Har två att välja mellan och har inte helt bestämt mig för vilken det blir men tror på denna.

"Gud, skapare av himmel och jord, du ger liv och Ande.
Vi ber dig för dessa barn, Emma, Lydia och Adam
som du har tagit emot i dopet.
Hjälp oss att i glädje och förtröstan
ge dem trygghet och närhet.
Bevara dem med din Ande från att gå vilse i en farlig värld.
Låt dem upptäcka alltmer av ditt rikes hemligheter
och skydda dem som dina barn i liv och död och evighet."

Den andra går såhär.

"Barmärtige Gud och Fader,
barnen är vår framtid, vår oro, vår glädje.
Därför ber vi till dig för dessa barn, Emma, Lydia och Adam.
Låt dem få växa upp i trygghet, frihet och gemenskap med andra.
Ge dem den inre styrka som bär också i livets svåra stunder.
Låt glädjen över vad du har gett oss i vårt dop
prägla hela livet,
så att vi alla växer till och mognar i vår tro
och en gång får dela den himmelska glädjen hos dig."

Vad tycker ni? Vilket är bäst? Det första eller andra stycket?


Såhär hittade jag honom förövrigt imorse. Jag hade gått upp och han låg och lekte (och tydligen snurrade) i sängen.
Postat av: Mamma/Mormor

Hej Louise, båda är så fina men jag tycker nog den andra är allra finast, kramar

2009-05-02 | 20:51:10
Postat av: Kim

Den andra röstar jag på gumman...sååå fin!



Kram

2009-05-02 | 23:38:48
Postat av: Judit

den andra :D

2009-05-03 | 17:42:33
URL: http://elektron.blogg.se/
Postat av: Gizmo & Leeloo

hihi utan tvekan:) han är en riiiiktig charmtroll:D

2009-05-04 | 04:01:58
URL: http://gizmo-leeloo.se
Postat av: Caroline

naw sötnosen :) jag röstar nog oxå för den andra tror jag. kram

2009-05-04 | 07:55:02
Postat av: Anonym

jättefin header!

2009-05-04 | 15:55:41
URL: http://honhannah.blogg.se/
Postat av: Janni

Inge charmig han inte :P

2009-05-05 | 20:20:46
URL: http://innaj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: