2009-03-16
17:25:00

No mas!

Nu är jag så nedrans trött på att vara tjock som en padda...

Vill jag vara tjock för alltid? NEJ!
Vill jag spendera hela sommaren (och resten av livet) i vassen? NEJ!
Vill jag kunna ha mina gamla kläder? JA!
Vill jag vara nöjd med hur jag ser ut? JA!

Nu får det fan vara nog!



Mitt första mål är att gå ner 7 kg till Adams dop, dvs 1 kg i veckan. Det borde jag klara, eller jag ska klara det.

Nån som har tips på hur jag kan hålla motivationen uppe när självdiciplinen sviktar?
Postat av: Veronica

Du har ju en anledning att klaga iaf ;P Jag har då inte fött barn.. haha.! Tänk på dina volanger så brukar motivationen stanna kvar. Jag är absolut inte rätt person att komma med tips.. hahaha. Min reptilhjärna tar ofta över. Man kanske ska se till att den inte hinner det?



Vi ses på torsdag! :) Wihoo

2009-03-16 | 18:10:27
URL: http://vaf.blogg.se/
Postat av: Bettan

Du är inte alls tjock som en padda;) Du får njuta av långa promenader med barnvagnen och äter morötter;)

2009-03-16 | 18:26:48
Postat av: Des

La in en annons på blocket, kan testa med vovve sen.

har du kolla pillansbebisblogg.blogg.se?

En gammal arbetskamrat som brukar läsa din blogg. liiiite kul :)

Puss på er i kylan!

2009-03-16 | 18:34:43
URL: http://desiii.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Jag gick med i viktklubb. På så sätt gick jag ner minst 1 kg i veckan.. ätit 1300 kalorier om dagen :) www.viktklubb.se helt ovärdeligt och lärorikt :)



De klarar du, och du är absolut inte tjock som en padda men man känner sig som en...



Kram

2009-03-16 | 19:27:31
URL: http://minaunderbara.blogg.se/
Postat av: Emma ~ Crazyangel [mamma till Milton]

Ut å gå mycket nu när det börjar bli finare väder, dra ner på matportionerna och ät aldrg mer efter att du känner dej mätt. Sriv ner varje vecka dina resultat. Uteslut sånt där onödigt onyttigt, godis, chips, läsk.



Ps. Vi jobbar på att starta ett gym/jumpa/solarie ;)

2009-03-16 | 20:00:17
URL: http://crazyangel.blogg.se/
Postat av: Angelica

Det är ju lite kämpigt. Men se till att aldrig köpa hem onyttiga saker så kan du inte va onyttig. Ha massa exotiska frukter hemma. Som ikväll va jag DÖDSsugen på choklad men fick nöja mig med 2 kiwi för de va de som fanns :) Va ärlig å skriv av dig i bloggen, vi kämpar ihop! puss

2009-03-16 | 21:30:55
URL: http://welovemaximus.blogg.se/
Postat av: Lotta

För att hålla motovationen är det alltid bra att ha något mål att sträva mot.



Ta fram ett par byxor som du jättegärna vill kunna ha igen, när du vill äta den där kakan eller vad det nu kan vara, ta fram byxorna och titta på dom.

Vilket känns bäst, att äta kakan eller att kunna ha favvobrallorna igen?



Ta även bilder i typ underkläder och måtta runt midja, lår, rumpa och armar så du kan följa din förändring.



När du känner för att inte gå ut på långprommisen, ta fram den där rikigt hemska bilden och titta på den, är det såhär jag vill se ut?



Stegräknare är pepp för mig, försöker hela tiden slå mina egna distanser..



Hejja!



2009-03-17 | 09:23:45
URL: http://gyllensteen.blogg.se/
Postat av: marre

ta bilder på dig typ i underkläder och gammla bilder när du va som smalast o sätt upp i skafferiet o i plånboken!:D kolla på dom när du tvekar!

2009-03-17 | 13:44:25
Postat av: Janni

Lite gå-ner-i-vikt tips i bloggen TACK! :)

Jag vill inte hellre hänga i vassen i sommar.. haha!

2009-03-25 | 18:29:50
URL: http://innaj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: