2009-01-30
16:23:20

Tacka vet jag barnvagnen!

Idag skulle P börjat jobba egentligen men han hade ingen lust så han stannade hemma istället, haha. Så vi får se på måndag hur det blir att klara sig själv hemma under dagarna. Blir spännande!

Lille A ville inte somna efter att jag hade ammat honom i natt, han fick ligga på mitt bröst men kom inte till ro så sen ammade jag igen ett par timmar senare och sen gav jag honom till P för att jag skulle få sova en stund. Sen tog jag tillbaka honom vid 10.30 och ammade igen, bytte blöja, satte på honom kläder och bädda ner honom i vagnen. Så tog jag med honom och hundarna ut på en långpromenad. Skönt iaf att vagnen (hittills) är ett säkert sätt att få honom att sova på...
Tror att lillen hade ont i magen för nu när han har bajsat är han mycket mer lugn. Det enda dåliga är att han bajsade när han låg på amningskudden (som jag fick av Lotta igår) och jag hade inte lagt på något skydd så den blev bajsig... Haha, klant-jag! Får ta fram skrubborsten och försöka få den ren.



Den hände en rolig sak när jag var ute imorse också, precis när jag hade kommit ut och höll på att bråka med G för att han inte fattade att han skulle gå på vänster sida av vagnen så möter jag en annan tjej som är ute och går med sin bebis. Hon var jätteglad och hälsade och det tyckte jag var jättekul! Längtar tills det är dags för föräldragrupp och Öppna Förskolan så man kan träffa fler mammalediga här i Tullinge som man kan promenera och äta lunch/fika med.
Postat av: Alisa -[Amor Vincit Omnia]-

hehe vad gulligt!:) Du ser då ut som en super stolt mamma:)

2009-01-30 | 16:48:23
URL: http://alisagonzalez.blogg.se/
Postat av: Gizmo & Leeloo

Hej hej!

Nu kör Gizmo & Leeloo igång bloggens första tävling där vinsten är en glamig och stilren "unisex" halsband till en lycklig vovve.



För att delta följer man bara 2 enkla steg. Vill du vara med om chansen att vinna den? Klicka in er till oss och delta!



Vad väntar du på? Det här vill du inte missa!:)

Mvh

Gizmo & Leeloo

2009-01-30 | 23:16:18
URL: http://alisagonzalez.blogg.se/gizlee
Postat av: Kim, Wiggo & Tilde

Samma sak med Tilde så fort hon är kinkig klär jag på henne o går ut...det ääälskar hon så jag tror nog det håller i sig;-)



Ses på onsdag ska bli så himla kul!



Kram från oss

2009-01-31 | 10:52:11
URL: http://www.nogg.se/wiggo
Postat av: Veronica

Det är ju bra att han gillar den! Då blir hundarna glada i alla fall.. :D

2009-02-01 | 18:53:01
URL: http://vaf.blogg.se/
Postat av: carola

hittade hit via crazyangel..



du verkar ha det som mig:) min lisa ska sova på bröstet, lite ont i magen och sover som bäst i vagnen..

Hit kommer jag igen och kollar



2009-02-01 | 20:59:49
URL: http://mammacarola.blogg.se/
Postat av: Louise - [ Mamma till Eddie ]

jag har nästan en likadan vagn :D toppen tycker jag! grattis till bebisen med ^^

2009-02-11 | 09:24:48
URL: http://louisekumlin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: