2009-01-21
00:02:58

Ny vardag.

Vardagen har sannerligen ändrats sen Adam kom in i våra liv. Allt styrs efter honom vilket betyder att nätterna numera är dag och så även dagarna. Alltså, hela dygnet är vakentid...
Hade hört innan att barnet brukar ha samma dygnsrytm i början av livet som det hade sista tiden i magen och A var alltid som mest aktiv när jag skulle gå och lägga mig och så är det nu också. Han vaknar till liv runt den här tiden och sen är det aktivitet hela natten. Vill han inte äta så skriker han för att han inte har ro att äta och gör han inte det vill han bajsa och vill han inte det så skriker han för att han vill ha en ny blöja... Tur att han är så underbar (och en liten ängel på dagarna) att man inte kan göra annat än älska alla hans sidor, annars hade det lätt kunnat bli lite jobbigt, haha.

Amningen är lite jobbig eftersom han blir jätteupprörd om han inte hittar rätt direkt. Oftast har det att göra med att han även är jättehungrig och då vill han hitta tutten på första försöket, annars börjar han gallskrika. Han har ett riktig humör! Men när han väl har hittat rätt suger och äter han bra vilket känns skönt.

Mest av allt är han dock bara helt underbar och vi båda två är helt nerkärade i honom!
Det är svårt att föreställa sig innan hur otroligt mycket kärlek man kan känna för sitt barn!  
Idag (antagligen pga min enorma sömnbrist) brast jag ut i världens gråtattack när jag insåg hur mycket han redan betyder och att jag aldrig vill vara utan honom igen. Då kom P och han blev smittad så vi satt båda två och bara grät lyckotårar...


Svårt att föreställa sig att jag för 4 dagar sen hade vår lille prins boendes i min mage!
Postat av: Veronika

Tackar! :D

Din lille är så otroligt söt tycker jag.



Hans näsa är troligtvis bruten, men som "tur" är isåfall rakt av på mitten,(mellan ögonen) så att säga. Den blev inte böjd eller sned som tur va. Vi får se när svulnaden lagt sej hur benet ser ut. Doktorn hade lite svårt att känna pga svulnaden. Han ser likadan ut idag som igår. så det tar nog lite tid innan det läker där. Stackaren. Så tråkigt när nåt sånt här händer. Speciellt när dom är små. Tur iallafall att barn läker ganska snabbt. Men han har fruktansvärt ont, så därav tror jag ändå att den är bruten. :(



2009-01-21 | 01:54:33
URL: http://www.verrix.blogspot.com/
Postat av: Veronica

Det måste vara en otrolig känsla att bli förälder och känna att Adam är resultatet på något ni grejjat tillsammans :) Han är så söt! Lite sömn verkar ju höra till, men han måste ju anpassa sig han också :) Hur ska han veta att det är natt =) hihi

Hoppas vi ses nästa torsdag! :)

2009-01-21 | 08:59:54
URL: http://vaf.blogg.se/
Postat av: Alisa -[Amor Vincit Omnia]-

Ååh och nu gråter jag på jobbet av att läsa! Ååh gumman så underbartm, känslan är överväldigad och kärleken är omättlig. Det låter verklgien som livets största välsigndelse, att få bli föräldrar gud så underbart!:)



Jag ler och tänke rpå er hela tiden!:) Massa massa grattis!

2009-01-21 | 09:21:20
URL: http://alisagonzalez.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Åh vad jag känner igen de där! Sömn den första tiden är verkligen inget man får. men man vänjer sig fort. jag sov ca 1-3 timmar per natt dom första 5 månaderna.. Felicia sov jätte dåligt. Ammingen va lite en de jobbigast för oss.. men de brukar de ju vara i början för alla... våran vändning kom när hon fick ersättning och välling! Nu sover hon rån 18-09 ungefär :)



Njut av den korta bebistiden, den är jobbig men den går såå fort :(



Och han är verkligen helt bedårande!!



Snart kommer alla första gånden grejer och man bara gråter av lycka.. speciellt första leendet och första skrattet... lycka



Kram

2009-01-21 | 10:26:58
URL: http://minaunderbara.blogg.se/
Postat av: Veronica

Gällande det där med fikat.. Det som min favorit Paulun rekomenderar i första hand är att baka själv. :) Då slipper man alla dom ämnen som är mest skadliga för kroppen. En hembakad bulle kan kroppen göra sig av med självmant. Och då gäller det att man kan hålla sig till en bulle också! Hah! Livet har sina utmaningar....

2009-01-21 | 10:36:18
URL: http://vaf.blogg.se/
Postat av: Angelica

Känns nästan helt overkligt att du har en bebis nu, helt otroligt underbart! Att han äntligen kom :) Du får ös in bilder i bloggen, vill se alla hans poser! hihi



Chiträffen va jättemysig! Kul att se vilken jätte Maximus är :) puss

2009-01-21 | 12:03:43
URL: http://welovemaximus.blogg.se/
Postat av: julia

alltså, det går inte att beskriva med ord hur söt Adam är!!!

:)

2009-01-21 | 15:38:12
Postat av: Emma ~ Crazyangel [mamma till Milton]

Visst är det sjukt :P Å vänta till om ca en månad det är då allt brukar falla på plats ;)

2009-01-21 | 23:39:06
URL: http://crazyangel.blogg.se/
Postat av: Janni

Va mysigt och fint ni har det.. Hur går det med hundarna och Adam..?

Reagerade dom positivt eller är dom störtförvirrade över det lilla pyret som flyttat hem till er?



Du berömde skålarna häromdagen. Visst är dom söta!

Jag köpte skålar och dekaler eller vad det nu heter på lagerhaus och gnuggade fast. Diskar dom för hand bara så håller det :)

Såå gulligt att det fanns med vovvar.. sånna som vi har dessutom..

2009-01-22 | 23:51:43
URL: http://innaj.blogg.se/
Postat av: Alisa -[Amor Vincit Omnia]-

Tack så hemskt mycket:D

Ååh hoppas allt e fint med er 5:)Vilken dunder familj ni har nu! hehe

2009-01-23 | 08:35:54
URL: http://alisagonzalez.blogg.se/
Postat av: Alisa -[Amor Vincit Omnia]-

hehe snart ska du få pyssla om dig igen ska du se:)

Ja jag försöker gå en gång i månaden, väntar jag två månade, blir utväxten och topparna hemska. :)

2009-01-24 | 09:39:18
URL: http://alisagonzalez.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: