2009-01-01
16:20:17

"Innan du föder"

Härliga 1 januari 2009!
Jag och P har tittat på ringarna hela dagen och varit löjligt nykära! Hihi! Enda negativa är att jag nog kommer vara tvungen att förminska min ring när jag väl svullnar av efter graviditeten för den är på gränsen till för stor nu och kommer antagligen vara för stor sen. Men det ordnar sig!

Vi har gått en långpromenad med hundarna och nyss såg vi på DVD:n "Innan du föder" som jag har fått låna av Kim. Den handlar om profylax, alltså att man kan använda andningen som smärtlindring under förlossningen. Kändes som att det var dags att se den nu... Jag har dock så svårt att ta alla övningar på allvar men ska försöka träna in andningen iaf så man kan utnyttja sina egna resurser under förlossningen.
Det kan ju helt klart inte skada iaf!


Bild från profylaxgruppen.com

Nu blir det PS3 Bowling. Håll tummarna för att jag tar hem familje-trofén, haha!
Postat av: Emma

jo ja gick upp 6 kg å dom va borta på 4 dagar. bm sa att minst 5 kg satt på magen. allt som allt har jag gått ner 9 kg sen kulan försvann..

2009-01-01 | 16:48:44
URL: http://crazyangel.blogg.se/
Postat av: Lilian

jag vet att profylaxen känns oerhört flummig.. men tips är försöka komma över det.. och sen.. är mitt tips att blunda när du försöker dig på andningen du använder när värkarna börjar ta till.. lättare att vara avslappnad då, tycker iaf jag. :) (men sen har jag ju inte haft nån värk än.. men andningen börjar jag få lite haj på)

2009-01-01 | 16:59:42
URL: http://lillzan.blogspot.com
Postat av: Lilian

vi var på kurs.. tur är väl det.. för jag tittade på dvd:en sen och jag hade aldrig tagit till mig det lika bra om jag bara sett på den.

2009-01-01 | 23:15:01
URL: http://lillzan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: