2009-01-29
12:57:42

Fortfarande populär!

Även fast det var evigheter sen vi kastrerade Gizmo får jag fortfarande mail och telefonsamtal av folk som vill para sin tikar med honom.

Jättekul att han fortfarande är populär även om han inte längre kan göra valpar, haha.
Ibland kan jag ångra att vi kastrerade honom, mest för att det är så lättförtjänta pengar. När man parar sin hane tar man i princip inga risker heller, mot vad man gör om man väljer att para sin tik. Hanen gör det han ska och sen är han klar medan med tiken blir det en mycket större sak och mycket mer (massa mer) som kan gå fel...

Men gjort är gjort så det är egentligen ingenting att fundera vidare på. Så även om jag ångrar mig ibland är det samtidigt jätteskönt att slippa stressen och hetsen när det är löptikar i området och framförallt när Cindy löper (som hon gör nu).


Han har gjort en hel del riktigt fina valpisar, min stjärna!

C tror jag inte att jag vill para, just för att det är så mycket som kan gå fel... Skulle jag göra det skulle det vara för att vi vill ha en till hund och just nu vill vi definitivt inte det så hur som helst får det vänta.
Postat av: Alisa -[Amor Vincit Omnia]-

Där är vår lilla Gizmoooo!:D

2009-01-29 | 13:01:30
URL: http://alisagonzalez.blogg.se/
Postat av: Emma ~ Crazyangel [mamma till Milton]

Den bruna med vitt i vänstra hörnet var ju apsöt !



Rocky har ca 30 valpar efter sig han med, men är pensionär från det nu.. Funderar på att kasterar honom med.. men avvaktar tills vidare..



Jaa bra smalmat är det oxå! Eftersom kanel sätter fart på ämnesomsättningen :)

2009-01-29 | 14:13:15
URL: http://crazyangel.blogg.se/
Postat av: Marianne

Grattis till er fina lilla pojke, vad söt han är! Caroline tyckte jag skulle kika in på bloggen och spana in honom. Och inte visste jag att ni hade en hundflicka också. Ha det gott! Kanske man får chansen att se den lille nån gång när Caroline är hemma. Många hälsningar från Marianne, Janne hälsar och grattar också!

2009-01-29 | 21:25:35
Postat av: Marianne

Stort grattis till er lille son! Caroline tyckte jag skulle gå in på din blogg och kika på honom, vilken liten sötnos! Man kanske får chansen att se honom på riktigt någon gång när hon är hemma, om du är i Södertälje? Inte visste jag att ni hade 2 hundar nuförtiden och att Gizmo var far till så många valpar. Ha det gott!

Janne hälsar och grattar också! Hälsningar Marianne

2009-01-29 | 21:36:56
Postat av: Veronica

Stilige gizze =) Han e så söt! :)

Tack för idag! <3

2009-01-29 | 22:29:28
URL: http://vaf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: