2009-02-01
16:53:31

NUK

Vi använder nappar från NUK till A. Provade en napp från MAM också men den ville han inte alls ha. De napparna som jag köpte innan han var född var i silicon men idag köpte jag i latex eftersom de är mjukare. Får se vilken sort han gillar bäst. Upptäckte dock att de jag hade innan var sugnappar och de jag köpte nu var sovnappar. Hmm... Någon som vet vad det är för skillnad?



Idag provade vi även att mata med flaska för första gången. Vill att han ska kunna äta ur flaska så att P kan mata ibland om jag inte är hemma eller så. Det gick jättebra, tyckte bara att han åt lite för fort... Men dinappen var med minsta hålet, det som är för bröstmjölk så... Finns det något tips för att de ska äta långsammare när de äter ut flaska? Han åt supermycket också. Undrar om han äter lika mycket när jag ammar?! Han åt nästan 100 ml(!) vilket känns galet mycket. Trött blev han iaf, sötnöten, så nu ligger han och sover hos pappa.

Vad använder ni för märke på nappar och/eller flaska till era bebisar?
Postat av: Emma ~ Crazyangel [mamma till Milton]

Var glad att han tar flaska, det har Milton gjort oxåfrån första stund, men de är många som inte gör det. Var försktig bara så han inte får mer smak för den å inte tar bröstet sen.



Vet inte vad märket heter på våra nappar(men dom är ju med på massa bilder). Men haralltid köpt med latex. Gillar om bättre av nån anledning. Har Rock star Baby nappflaskorna iaf, med dödskallr osv på.



Vetinte alls vad det är för skillnad på sovnapp å dinapp :S



När Miln var liten åt han mellan 50-100ml. Vill du att han ska äta långsammare så prova en flasknapp med mindre hål.

2009-02-01 | 17:24:22
URL: http://crazyangel.blogg.se/
Postat av: Sandra, sebastians mamma

Pröva mamflaskorna, de ger jätte bra flöde och har haft dom sen sebbe var 1 månad. Är supernöjd med dom:) tack för din kommentar och din som är också huuuur söt som helst:)

2009-02-01 | 23:21:16
URL: http://sandrasveningsson.blogg.se/
Postat av: Jennie och Norah

Ja hon är så söt så!

Men eran Adam är ett riktigt vackerbarn han med :)



Så det finns sovnappar?

När du vet skillnaden får du gärna hojta till :)



Tror 100ml inte alls är speciellt mycket.Det får han garanterat i sig när han ammar också.

Vi hade också problem med att Norah åt för fort,men det började ge med sig när hon fick in tekniken och åt ur flaska mer.

Så det kommer det att göra för Adam också,det lovar jag :)

Ha en fin dag!

2009-02-02 | 15:26:08
URL: http://jennieohlund.blogg.se/
Postat av: Veronica

Du har en utmaning på min blogg :-)

2009-02-02 | 21:28:49
URL: http://vaf.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Vi har använt Avent flaskorna förut. Nu använder vi vanliga Esska flaskor från willys :) Napp har Felicia aldrig använt.. försökte med 1000 olika men hon hatade/hatar napp ;)



Kram Mikaela



2009-02-03 | 00:18:35
URL: http://www.sagaochlotus.se
Postat av: Veronica

Jag försökte köpa den i huddinge men den affären hade stängt när jag var där så jag köpte den på nätet, på bluebox eller vad den sidan heter? Det finns fler sånna söta böcker, för gravida t ex. karleksforklaring.se , enligt den sidan finns det tydligen nån i tullinge som säljer sånna böcker med.

2009-02-03 | 06:22:53
URL: http://vaf.blogg.se/
Postat av: anna

apoteket har de bästa dinapparna för nyfödda!!!

2009-02-03 | 18:08:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: