2009-02-28
17:02:17

Färg & Form

Idag har jag och Siz varit på Färg & Form kurs i Gamla Stan! Hon fick det i present av mig när hon fyllde 18 år.

Det var inte alls som jag hade trott att det skulle vara, det var mycket bättre! Vi var en grupp på 8 personer och fick först tolka ett konstverk som pedagogen som ledde kursen hade gjort. Vi fick också välja två vykort, bland jättemånga, som symboliserade vad vi gjorde igår och vad vi kände inför idag.
Sen fick vi ett jättestort vitt papper, som täckte två hela bord, som vi skulle måla färger och former på, ingen del av pappret fick vara vitt. Sen fick vi tolka det färdiga resultatet och i grupp skapa nya bilder och en historia till bilderna i bilden. Jättekul att verkligen få använda sin fantasi, låta den sväva fritt och tänka utanför sina vanliga tankemönster!
Sen fick vi papper med små kikhål i så vi skulle kika ännu närmare på konstverket och hitta en bild som tilltalade oss, som vi sedan klippte ut och satte i en passpartou.

Min bild, som jag valde, föreställer ett hjärta (dock var det en blodpöl när vi gjorde en historia till bilden) och symboliserar var jag är i livet just nu.



Efter det fick vi göra snabbporträtt av varandra, man skulle stå två och två och snabbt rita av varandras ansikten utan att titta på pappret man ritade på. Jättekul! Sen fick ens partner välja den bild som hon/han tyckte symboliserade den som hade blivid avbildad bäst och sen fortsätta att utveckla bilden med färg och form. Det skulle bli lite som man uppfattar varandra.

Här är bilden som min Siz valde till mig och fortsatte måla på och även de andra porträtten som deltagarna gjorde av mig. 



Som avslutning fick vi välja bland massvis med knappar, den eller de knappar som vi tyckte bäst beskrev dagen och vad vi hade tyckt om den.

Det var en superrolig dag verkligen, väldigt annorlunda mot vad jag hade väntat mig men samtidigt mycket bättre. Kan varmt rekommendera den här upplevelsen eller liknande om man ska ge bort något väldigt trevligt i present.

För övrigt så var det första gången jag var ifrån Adam sen han föddes också. Det gick jättebra, för oss båda. Skönt att veta att han klarar sg bra med pappa och mjölk på flaska om jag ska göra något på egen hand fler gånger.
Postat av: syster

jättetrevligt!! :D

2009-02-28 | 18:18:20
Postat av: Judit

Kul! Det är sånt man vill göra typ.. en kurs som egentligen inte betyder något från början och därav inga förväntningar så blir det jätte kul :D

2009-02-28 | 19:47:47
URL: http://elektron.blogg.se/
Postat av: Emma ~ Crazyangel [mamma till Milton]

Ja å lagom tills jag blivit blond, kommer ja på att jag ska va brunett igen. Men nu över sommaren ska ja va blond iaf :P

2009-03-01 | 00:03:04
URL: http://crazyangel.blogg.se/
Postat av: Alisa -[Amor Vincit Omnia]-

Hehe tack:D

Nu är internet uppe! vi är nästan klara med alla möbler som ska skruvas och bankas och vi ÄLSKSR vårt nya hem:D

2009-03-01 | 18:45:15
URL: http://alisagonzalez.se
Postat av: Louise

hej tjejen=) nu e jag hemma igen=) är ledig enda tills fredag=)

ska vi ta en promenad någon dag? messa eller ring någon dag kanske vi kan åka till stan,så tar jag med mig theodor (systerson) kan vi gå och fika eller något=)

kraam

2009-03-01 | 20:55:01
URL: http://nogg.se/louisefelicia

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: