2009-02-18
12:10:29

Dop-planering

Idag har jag avsatt för att planera och boka Adams dop. Hade bestämt att vi ska döpa honom i Tullinge kyrka men nu när jag ringde och skulle boka visade det sig att man inte får ha dop ensam i den kyrkan, utan då måste man dela den med flera andra familjer. Det vill jag definitivt inte göra, det här ska ju vara speciellt, bara för oss.
Då fanns Lida kyrka, som man kan ha ensam-dop i, och den kyrkan är jättevacker och ligger jättefint. Men eftersom vi vill ha en festlokal i närheten av kyrkan finns bara Lida Värdshus att tillgå och det är så gräsligt inrett att jag knappt vågar mig i närheten.
Hmm... Undrar om man kan ha ensam-dop i Botkyrka kyrka?! Måste ringa och fråga när de är tillbaka från lunchen.

Lida Kyrka 
Lida kyrka

Dopkorten har jag bestämt hur de ska se ut iaf, eller jag har två olika förslag med två olika bilder som jag ska välja mellan men det borde gå hyffsat lätt. Men behöver ju ett datum och en tid innan jag kan beställa dem...
Postat av: Alisa -[Amor Vincit Omnia]-

Åh men gud så roligt!:)

Men vad konstigt att det inte gick att ha ensam dop, det låter juh inte vettigt att dela en sådan stor dag med andra familjer!

Hoppas ni hittar en kyrka ni trivs med:)

2009-02-18 | 12:52:44
URL: http://alisagonzalez.blogg.se/
Postat av: Veronica

Jag tycker grödinge kyrka är otroligt vacker :) Och då är jag absolut ingen kyrkmänniska :P



Jag förstår vad du menar med värdshuset. Urk!

2009-02-18 | 14:27:15
URL: http://vaf.blogg.se/
Postat av: Alisa -[Amor Vincit Omnia]-

Hehe!:) Det är helt enkelt Vodka på tub, bara att öppna och hälla i ett glas:)

2009-02-18 | 14:37:17
URL: http://alisagonzalez.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: