2009-02-19
11:17:44

Babysitter

När vi var hos Mikaela i måndags lånade vi även hem hennes dotter Felicias gamla babysitter. Den kan vibrera och funkade jättebra för dem när hon hade ont i magen. Nu har vi provat den några gånger och Adam tycker mycket bättre om att sitta i den än i den andra vi har (som är min gamla, haha). Vet inte om det hjälper mot magen men han gillar när det "buzzar" i gumpen, haha. Sen är det jättebra gung i den också så bara när han rör sig gungar det. Ljud- och ljuseffekter har den också. Jag lyckas dock bara få igång allt sånt samtidgt och inte bara en sak åt gången... Kunde man sätta på t.ex. bara sången Mikaela? Hur gör man då i så fall?



Idag ska jag och Adam eventuellt åka in till Stockholm och fika med ett gäng andra mammor som också fick barn i januari. Men då måste vi åka redan om knappt 2 timmar och jag har inte gjort mig iordning klart än och måste dessutom ut med hundarna. Sen skulle jag behöva dammsuga här hemma också. Hmmm... Fika eller städa? Valet kan tyckas lätt, haha, men det är ett sånt projekt att åka pendeltåg. Jag är verkligen ingen kollektiv-åkare, tacka vet jag bilen!
Postat av: Emma ~ Crazyangel [mamma till Milton]

Min kopis har en sån där babysitter å den funkar någolunda på hennes son när han får magknip.



När du använder termometern är meningen att du ska "irritera" tömningsreflexen, så prova dra in å ut den ett par gånger samt vicka runt lite på den.

2009-02-19 | 11:44:04
URL: http://crazyangel.blogg.se/
Postat av: Alisa -[Amor Vincit Omnia]-

Vilken sötnos han är, jag dör:D



Tack för att du delade med dig om sängvalet hehe. Neeh Globen är su ungt, Mauri var med när dne invigdes hehe

2009-02-19 | 11:46:14
URL: http://alisagonzalez.blogg.se/
Postat av: Louise - [ Mamma till Eddie ]

ååh, vad fin den var :)

2009-02-19 | 14:14:19
URL: http://louisekumlin.blogg.se/
Postat av: Emma ~ Crazyangel [mamma till Milton]

Vad skönt att det hjälpte :) Vet ju själv hur det är med en liten med magknip. Det är en sak å "stänga av" å inte lyssna när dom skriker, men när dom har s fruktansvärt ont. Ajaj, nee :)

2009-02-19 | 15:40:48
URL: http://crazyangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: